venerdì, dicembre 30, 2005

Wear Different

I had to. Forgive me :P

3 commenti:

From Sweden with Grief ha detto...

Trots att det är ett gammalt inlägg så vill jag kommentera. Trevligt och ganska oförargligt, tycker jag. Påven ser rar ut och julmässorna från Rom är magnifika. Jag missar ingen! På tv, alltså. Önskar jag hade tid och pengar att resa ner dit en jul.

Symeon ha detto...

Eller hur?
Kanske kan vara läge att nämna att "mössan" inte är en tomtemössa utan den påvliga motsvarigheten till prästernas biretta, som kan användas vid processioner samt utomhusliturgier som inte är mässor. Alltså finns det ingen garanti för att han har på sig den på julmässan (snarare tvärtom).

From Sweden with Grief ha detto...

Jasså, det var ingen tomtemössa, jag trodde du hade fixat bilden så!:)
Men den ser varm och skön ut, så han klarar nog sig om han ger sig ut, både i vinterstorm och i annan väderlek också! Och nej, det är sant, jag har inte sett någon påve bära den under Midnattsmässan. Då är det mer magnifika huvudbonader som pryder hjässan. Men rar ser han ut iallafall!