lunedì, aprile 09, 2007

Påvens nya bok

Jag har tillfrågats att recensera påvens nya bok som släpps i veckan... men som denna månad ytterst fattig student måste jag säga att det blir svårt, om den inte ges ut i sin helhet på nätet. Tydligen finns den inte på något civilicerat världsspråk (dvs latin eller engelska) så det skulle nog bli ganska svårt ändå, då min italienska är alltför knagglig.

Men! En bok av Scott Hahn (en förträfflig katolsk författare) har nyligen givits ut på svenska. Den handlar om bikten och heter "Herre förbarma Dig - biktens helande kraft" (originaltitel: "A Father who keeps his promises"). Bokförlaget Catholica står som svensk utgivare.

Denna bok kan jag nog tänka mig att skriva något om, eftersom jag fått en kopia gratis av översättaren. Ska bara läsa den först ;)

Nessun commento: