martedì, maggio 22, 2007

Lyckligt äktenskap utan Gud?

Saxat från gahlmans blog: Vad bygger ett lyckligt äktenskap på?

"1. Varannan borgerlig vigsel slutar med skilsmässa: 50%.
2. I de fall då det har varit en kyrklig vigsel men utan något praktiserande av tron så slutar vart tredje äktenskap med skilsmässa: 33%.
3. I de fall då det har varit en kyrklig vigsel och paret deltar i daglig mässa tillsammans, är oddsen för skilsmässa en på femtio: 2%.
4. I de fall då det har varit en kyrklig vigsel och paret deltar i daglig mässa och ber tillsammans varje dag, är oddsen för skilsmässa en på 1429, dvs. knappt 0,07%."

Läs hela gahlmans artikel

1 commento:

Z ha detto...

Hoppas verkligen att det där är sant, för vi lever ett rikt mässoliv och böneliv tillsammans, min man och jag.
"Couples who pray together, stay together"
brukar jag försöka peppa mig med då jag läser om alla skilsmässor i Sverige. Man får jobba varje dag på detta sakrament. Pust. Men det är vackert, och värt det :)