mercoledì, agosto 15, 2007

Ursäkta bloggtorkan

Senaste veckorna vet jag inte riktigt vad som hållit mig från att skriva något. Idag läste jag av namninsamlingsunderskrifterna - 38 namn än så länge. Funderar på att lämna över listan. De senaste fem namnen har varit med stora mellanrum. skulle helst se 40 namn åtminstone innan jag lämnar in, men å andra sidan har jag inte möjlighet att göra något fysiskt överlämnande närmsta två veckorna om jag inte gör det idag eller imorgon. Och det känns lite fel att bara maila listan...

Å tredje sidan (om man kan säga så) så uttryckte kh det så att han ville ha de där namnen så man kan sätta sig ner och diskutera "behov och offervilja". Och med tanke på att det i någon mening är jag som är "ansvarig" för listan, vore det nog dumt att vara oanträffbar precis efter att jag lämnat in listan.

Jag skulle förstås kunna ge honom listan inofficiellt (läs "maila den") och ge den i pappersform "på riktigt" när jag återkommer. Enda problemet är att det skulle bli väldigt nära inpå ikraftträdandet. Fast det är klart - man måste ju inte införa det exakt samtidigt som man får införa det...

Well well. Glad Marie upptagning! Månadsnedräkningen har börjat. Korsets upphöjelse närmar sig med stormsteg...

Nessun commento: