lunedì, marzo 31, 2008

Första gången

Blev idag utan förvarning kallad till att ministrera på EF-Mässan, utan övning utöver det jag kom ihåg från mina minnesanteckningar från veckan innan samt från det lilla jag hunnit arbeta fram av den ministrantfusklapp jag påbörjade i veckan (på vilken jag hunnit till offertoriet).

Det gick under dessa omständigheter bättre än jag hade trott det skulle göra. Jag blandade ihop en ringning, och glömde det andra Confiteor - vilken jag läst om hos Fr. Z. att den har status mellan lokal tradition och missbruk... Får försöka utreda saken ytterligare vid tillfälle. Var allmänt förvirrad vad gäller allt efter lavabot, men jag tror att jag gissade någorlunda vettigt.

För andra söndagen i rad bjöds på vacker orgelmusik under Mässans gång. Stort tack går till den offervillige organist som tar sig upp så tidigt för att förgylla Mässan.

Nessun commento: